Beschrijving
Min leeftijd: +10
Aantal spelers 2 a 4
Gem speelduur 60 a 120min
De Birth of America-serie gaat verder met The American Revolution.
In 1775: Rebellion nemen spelers de rol aan van het Amerikaanse Continentale Leger en de Patriotten tegen het Britse leger en zijn loyalisten. Elke partij probeert de koloniën, provincies en territoria te controleren. Ze roepen de hulp in van de inheemse Amerikanen, maar ook van de Duitse Hessiërs en het Franse leger om met succes een revolutie op gang te brengen of de opstand te onderdrukken.
De vier facties gebruiken elk hun eigen kaartspel om hun eenheden naar posities te verplaatsen. Gevechten worden snel opgelost met aangepaste dobbelstenen. Als je een hele kolonie, provincie of gebied kunt besturen, hijs je een vlag. Wanneer het spel eindigt met de ondertekening van het Verdrag van Parijs, is de partij met de meeste vlagmarkeringen de winnaar.
1775 gebruikt dezelfde basismechanismen als 1812: The Invasion of Canada, maar met een ander eindresultaat. Het spel is sneller (voor 2-4 spelers) en door de vermenging van eenheden aan het begin van het spel kan de actie onmiddellijk beginnen. Er zijn een paar kernregels die zijn veranderd om de doelstellingen van de oorlog beter weer te geven.
De game wordt ook geleverd met een geavanceerd scenario, “The Siege of Quebec”.
The Birth of America series continues with The American Revolution.
In 1775: Rebellion, players take the roles of the American Continental Army and Patriots against the British Army and it’s Loyalists. Each side tries to control the colonies, provinces and territories. They call on the aid of Native Americans, as well as the German Hessians and French Army in order to successfully birth a revolution or quell the rebellion.
The four factions each use their own deck of cards to move their units into postions. Battle are resolved quickly with custom dice. If you can control an entire colony, province or territory you raise a flag. When the game ends with the signing of the Treaty of Paris, the side with the most flag markers is the winner.
1775 uses the same basic mechanisms as 1812: The Invasion of Canada, but to a different end result. The game is quicker (being 2-4 player) and the intermingling of units at the beginning of the game allows the action to start immediately. There are a few core rules that changed in order to better portray the goals of the war.
The game also comes with an advanced scenario, “The Siege of Quebec”.