Aanbieding!

China

 18,50

Uitverkocht

Artikelnummer: 4011898040517 Categorieën: , , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +12
Aantal spelers 3 a 5
Gem speelduur 45 min

China is een geabstraheerd spel van politieke invloed in China. Spelers gebruiken kaarten om stukken (Huizen of Afgezanten) in de negen regio’s op het bord te plaatsen. Wanneer alle huisvakken in een regio gevuld zijn (of aan het einde van het spel), scoren de spelers voor de meerderheid van de huizen in die regio. Aan het einde van het spel scoren de spelers voor het hebben van een meerderheid aan afgezanten in twee aangrenzende regio’s. Spelers scoren ook als ze vier of meer huizen in een ononderbroken reeks langs een van de wegen op het bord hebben.

Dit fascinerende spel van overheersing combineert meerdere tactische mogelijkheden met eenvoudig te leren regels en een korte speeltijd!
Zelfs vandaag de dag is in China het onmiskenbare bewijs van een fascinerend verhaal overal aanwezig. Honderden jaren geleden balanceerde het land op de rand van een machtswisseling. Regionale heersers vochten voortdurend met elkaar met slechts één doel voor ogen: de nieuwe keizer worden. Ze richtten imposante huizen op en stuurden hun afgezanten naar de regionale rechtbanken.

China is gebaseerd op het bekroonde spel Web of Power van meesterspelontwerper Michael Schacht. China verschilt van Web of Power doordat er geen “rust”-score voor regio’s is zoals in het eerdere spel; er zijn vier open kaarten waaruit je kunt trekken in plaats van slechts twee; en alle aangrenzende regio’s hebben scoringskansen voor Emissary, terwijl dat in Web of Power voor sommige aangrenzende regio’s niet het geval was.
Er is een speciale variant met vestingwerken inbegrepen.
Afgezien van deze verschillen zijn de twee games in wezen hetzelfde.

China is an abstracted game of political influence in China. Players use cards to place pieces (Houses or Emissaries) into the nine regions on the board. When all house spaces in a region are filled (or at the end of the game), players score for majorities of houses in that region. At game end, players then score for having majorities of emissaries in two adjacent regions. Players also score for having four or more houses in an uninterrupted sequence along one of the roads on the board.

This fascinating game of domination combines multiple tactical possibilities with simple-to-learn rules and a short playing time!
Even today in China, the unmistakable evidence of a fascinating story is everywhere. Hundreds of years ago, the country teetered on the brink of a change in power. Regional rulers fought continuously with each other with only one goal in mind: to become the new Emperor. They erected imposing houses and sent their emissaries to the regional courts.

China is based on the award-winning game Web of Power by master game designer Michael Schacht. China differs from Web of Power in that there is no “half-time” scoring of regions as there is in the earlier game; there are four face-up cards to draw from instead of just two; and all adjacent regions have Emissary scoring opportunities, whereas in Web of Power, some adjacent regions did not.
A special variant with fortifications is included.
Aside from these differences, the two games are essentially the same.