Beschrijving
Min leeftijd: +13
Aantal spelers 2 a 4
Gem speelduur 150 a 180 min
Kings of Middle–Earth™, de nieuwe uitbreiding voor War of the Ring Second Edition, introduceert Sovereigns en Dark Chieftains. Deze twee nieuwe typen personages vertegenwoordigen belangrijke persoonlijkheden uit Midden-aarde die een cruciale rol spelen in de War of the Ring.
De Soevereinen van de Vrije Volkeren waren het doelwit van Saurons pogingen om de wil van de volkeren die hem tegenstonden te buigen – met behulp van de palantíri (de ziende stenen), via afgezanten, zoals Gríma, en mogelijk met andere subtiele en bedrieglijke middelen. Tegelijkertijd was het voor het moreel van de Vrije Volkeren van cruciaal belang om zich rond deze charismatische figuren – Brand, Dáin Ironfoot, Denethor, Théoden en Thranduil – te scharen om tegen de Schaduw te vechten. De nieuwe regels, miniaturen, kaarten en actiedobbelstenen in deze uitbreiding stellen spelers in staat dit conflict volledig te ontwikkelen en de rol van deze personages in je WAR OF THE RING-spel te vertegenwoordigen.
Deze uitbreiding voegt ook drie nieuwe personages, de Dark Chieftains, toe aan de Shadow-hosts. In tegenstelling tot de Ringwraiths, die volledig werden gecontroleerd door de Rings of Power, hadden deze machtige leiders van de Shadow Armies verschillende persoonlijkheden, maar uiteindelijk waren ze allemaal onderworpen aan de bevelen van Sauron of Saruman. Er is één Dark Chieftain inbegrepen voor elk van de drie Shadow Nations: de Black Serpent, de Shadow of Mirkwood en Uglúk.
Je kunt KINGS OF MIDDLE–EARTH rechtstreeks toevoegen aan WAR OF THE RING, of combineren met Lords of MMiddle–Earth en Warriors of Middle–Earth om een ongekende diepgang aan het spel te geven en nieuwe, verrassende strategieën te ontdekken.
Kings of Middle–Earth™, the new expansion for War of the Ring Second Edition, introduces Sovereigns and Dark Chieftains. These two new types of Characters represent important personalities of Middle-earth with a vital role in the War of the Ring.
The Sovereigns of the Free Peoples were targeted by Sauron’s attempts to bend the will of the peoples opposing him — using the palantíri (the seeing stones), through emissaries, like Gríma, and possibly with other subtle and deceitful means. At the same time, it was crucial for the morale of the Free Peoples to rally around these charismatic fifigures — Brand, Dáin Ironfoot, Denethor, Théoden, and Thranduil — to fight against the Shadow. The new rules, miniatures, cards, and Action dice included in this expansion will allow the players to fully develop this conflict and represent the role of these characters in your WAR OF THE RING game.
This expansion also adds three new Characters, the Dark Chieftains, to the Shadow hosts. Unlike the Ringwraiths, who were fully controlled by the Rings of Power, these powerful leaders of the Shadow Armies had distinct personalities, but ultimately all were subject to the commands of Sauron or Saruman. One Dark Chieftain is included for each of the three Shadow Nations — the Black Serpent, the Shadow of Mirkwood, and Uglúk.
You can add KINGS OF MIDDLE–EARTH directly to WAR OF THE RING, or combine it together with Lords of MMiddle–Earth and Warriors of Middle–Earth to give an unprecedented depth to the game and discover new, surprising strategies.