Beschrijving
Min leeftijd: +14
Aantal spelers 2
Gem speelduur 360 a 6000 min
Dat is de tekst op de achterkant van de originele Victory Games-editie van de game. Deze game staat al lang op de eerste plaats in de lijst van favoriete Vietnam-games van veel gamers. GMT Games is enthousiast over de mogelijkheid om een nieuwe versie van deze klassieker weer in druk te krijgen.
Als je het originele spel niet kent, zijn er verschillende kleine scenario’s en een paar campagnespellen. Elk jaar is verdeeld in vier seizoenen (lente, zomer, herfst en winter) en elk seizoen heeft twee beurten (dus ongeveer zes weken per beurt). De kaartschaal is ongeveer 10 kilometer per vak en eenheden zijn over het algemeen bataljons of regimenten. Tijdens de operationele fase voeren spelers om de beurt (wie mag opereren, wordt bepaald door de NLF-speler) operaties uit met hun eenheden om de vijand te vernietigen, de wegen vrij te maken, dorpen en steden in te nemen of gewoon eenheden te verplaatsen. In het Campagnespel beslist elke speler tijdens seizoensinterfases of en hoeveel extra eenheden en/of grondstoffen hij in het gevecht wil inbrengen. De game bevat verborgen VC-eenheden, luchtmobiliteit, rivieren, nationaal moreel, pacificatie, ARVN-effectiviteit en vele andere nuances waarmee de speler een deel van de ervaring kan begrijpen van hoe het zou kunnen zijn geweest om de oorlog in Vietnam te voeren.
That’s the blurb from the back of the original Victory Games edition of the game. This game has long occupied the top spot in many gamers’ lists of favorite Vietnam games. GMT Games is excited about the opportunity to get a new version of this classic back into print.
If you’re not familiar with the original game, there are several small scenarios and a couple of campaign games. Each year is divided into four seasons (Spring, Summer, Fall, and Winter), and each season has two turns (so, roughly 6 weeks per turn). The map scale is roughly 6 miles per hex and units are, generally, battalions or regiments. During the operational phase, players take turns (who gets to operate is determined by the NLF player) conducting operations with their units to destroy the enemy, clear the roads, take towns and cities, or just reposition units. In the Campaign Game, during Seasonal Interphases, each player decides whether and how many additional units and/or resources to bring in to the fight. The game features hidden VC units, airmobility, riverines, national morale, pacification, ARVN effectiveness, and many other nuances that allow the player to grasp the some of the experience of what it might have been like to conduct the war in Vietnam.