Beschrijving
Min leeftijd: +14
Aantal spelers 1 a 2
Gem speelduur 120 a 360 min
“De Sovjet-Unie zal in één snelle campagne worden verpletterd voordat de oorlog met Engeland eindigt.” — Führerrichtlijn nr. 21
het is 03.15 uur, 22 juni 1941
De Russian Campaign, Deluxe 5e editie, markeert de triomfantelijke terugkeer van de echte klassieke wargame-ontwerpen uit onze hobby – alom geprezen als een van de meest eerbiedwaardige en algemeen erkende games die ooit zijn gepubliceerd en die betrekking hebben op het oostfront tijdens de Tweede Wereldoorlog. Weinig games hebben zoveel universele lof gekregen of zijn door zoveel gamers over de hele wereld gespeeld.
Consim Press is een bijzondere reis en samenwerking aangegaan met de oorspronkelijke game-ontwerper, John Edwards, om deze ondubbelzinnige, prachtig weergegeven, nieuwe editie te produceren die de elegante ontwerpbenadering van de oorspronkelijke maker eert en hulde brengt aan een van de beste games ooit gepubliceerd. Reflecterend dat dit veel verder gaat dan een simpele herdruk, is deze geheel nieuwe editie al meer dan een jaar in de maak, omdat het doel is om het ultieme “laatste woord” van dit ontwerp te presenteren zoals John Edwards het bedoeld heeft.
De Deluxe 5e editie van The Russian Campaign bevat talloze regelwijzigingen door gebruik te maken van de expertise en ervaring van de toonaangevende experts en wereldberoemde spelers van vandaag die talloze TRC-toernooievenementen en online ondersteuningssites hebben georganiseerd. Deze veranderingen weerspiegelen meer dan dertig jaar spelerservaring en resultaten uit recent onderzoek. Voorbeelden van de eerste zijn onder meer aanvullende balanceringsregels en het bieden van meer spelvoorbeelden, terwijl voorbeelden van de laatste onder meer wijzigingen aan op Aartsengel gebaseerde vervangingen en beperkingen van de Duitse Kleine Bondgenoot zijn. Spelers van eerdere versies van TRC kunnen de vijfde editie meteen spelen, maar de ontwerper, uitgever en ontwikkelaars zijn er vast van overtuigd dat de huidige regels het voor nieuwe spelers nog gemakkelijker maken om snel aan het spel te beginnen.
Het eindresultaat is een perfecte mix van het klassieke kernsysteem van het spel met belangrijke verbeteringen en verduidelijkingen, aangestuurd door de beste gaming-geesten ter wereld die bij dit spel betrokken zijn en die door de jaren heen letterlijk duizenden uren hebben geïnvesteerd – in zowel het spelen als het ondersteunen van het spel. .
En zoals verwacht van Consim Press hebben we, om zowel de ontwerper als de belangrijkste bijdragers op passende wijze te eren, kosten noch moeite gespaard op het gebied van de productiekwaliteit. Deze signature-editie van de designer bevat grote speelstukken van 5/8 inch en twee gamekaarten op volledige grootte om de grootse pracht van dit klassieke ontwerp vast te leggen. Alle componenten zijn prachtig weergegeven en zorgvuldig getest om topkwaliteit te garanderen, zowel qua presentatiewaarde als bruikbaarheid om de speelervaring te verbeteren. We bieden ook verschillende behandelingen voor alle AFV-eenheden in het spel – je kunt dus kiezen uit NAVO-symbooltellers (voor een klassieke look) of tellers met AFV-pictogrammen.
Voor uw extra spelcomfort geven we u, naast de kleinere meegeleverde, half-bladige Spelershulpkaarten, ook de mogelijkheid om onze Spelershulpkaarten op volledige grootte te gebruiken als u liever niet naar de spelkaart hoeft te verwijzen om naar bepaalde spelkaarten te verwijzen. speloverzichten en tabellen tijdens het spelen. Degenen met een visuele beperking zullen dit extra gemak waarderen, omdat ze tijdens het spelen niet hoeven te turen naar bepaalde kaarten en tabellen op de spelkaart zelf.
Hoewel het standaardspel de “puurste vorm” vertegenwoordigt van dit klassieke ontwerp en laatste woord zoals John Edwards het bedoelde, zit het spel vol met optionele regels om de historiciteit te vergroten.
Bonusmateriaal in overvloed
Hoewel onze primaire focus ligt op het vastleggen van de puurste vorm van de Russische Campagne (volgens de standaardspelregels), zijn er ook variantregels en speltellers opgenomen die afkomstig zijn uit de beste gepubliceerde supplementen over vele jaren – met materiaal van Moves #79, BattlePlan #1 , TAHGC/generaal Richard Hamblem “What-if”-materiaal, Jedko II game-editie en The Polish Uprising-variant van Kim Meints, om er maar een paar te noemen. Er wordt deskundig commentaar gegeven op alle optionele en variante regels om gamers te helpen het onderliggende motief voor elk van deze regels en hun impact op de speelbalans te begrijpen. En het beste nieuws van allemaal: we hebben alle benodigde tellers ter beschikking gesteld om deze spelvarianten te begeleiden. Er is ook een speciale kaartoverlay beschikbaar die de drie hexadecimale bergen ten zuidoosten van Lwow verwijdert, zodat ze kunnen worden behandeld als vrij terrein volgens een van de optionele regels.
Hoogtepunten van het spelsysteem
Meerdere impulsbewegingen en gevechten
Spoorverplaatsing en spoorconversie
Sea Movement (transfers, invasies en evacuaties)
Beweging buiten boord en omsingelingen
Hoofdkantoren en leiders
Russische parachutisten, partizanen, garnizoen van Warschau
Air Power – Stuka’s en Sturmoviks
Versterking en vervangingen
Overwinningsomstandigheden bij plotselinge dood
Talrijke optionele regels met: strategische beweging, SS-bevoorrading, Russisch herstel, industriële evacuatie, vestingsteden, historisch weer, gevechtsgroepen, artillerie, Russisch artillerie-spervuur, optionele arbeiderseenheden, nationale beperkingen, historische marinebeperkingen, Hongaarse neutraliteit, concurrerend bieden voor partijen
Vol met variant-/experimentele regels zoals gepubliceerd in de afgelopen 30 jaar, inclusief tellers
Vijf spelscenario’s en een volledig campagnespel
THE BREAKING STORM Scenario, 5 beurten (mei/juni ’41 – jan/februari ’42)
BARBAROSSA-scenario, 10 beurten (mei/juni 1941 – november/december 1942)
FALL BLAU Scenario, 8 beurten (mei/juni 1942 – juli/aug 1943)
ZITADELLE Scenario, 6 beurten (mei/juni 1943 – maart/april 1944)
BAGRATION Scenario, 7 beurten (mei/juni 1944 – mei/juni 1945)
VOLLEDIG CAMPAGNESPEL, 25 beurten (mei/juni 1941 – mei/juni 1945)
Complexiteit: laag tot matig
Gemiddelde speeltijd: twee tot drie uur (kleinere scenario’s) tot zes of meer uur (volledige campagne)
Spelers: twee
Solitaire-geschiktheid: Hoog
Herspeelwaarde: hoog
“The Soviet Union is to be crushed in one swift campaign before the war ends with England.” — Fuhrer Directive No. 21
the time is 0315 hours, 22 June 1941
The Russian Campaign, Deluxe 5th Edition, marks the triumphant return of our hobby’s true classic wargame designs — universally acclaimed as one of the most venerable and widely-recognized games ever published, covering the Eastern Front during World War II. Few games have received as much universal praise or have been played by so many gamers across the globe.
Consim Press has embarked on a special journey and partnership with the original game designer, John Edwards, to produce this unequivocal, beautifully-rendered, new edition that honors the elegant design approach of the original creator and pays tribute to one of the finest games ever published. Reflective that this goes far beyond a simple reprint effort, this all-new edition has been in the works for more than one year as the aim is to present the ultimate “final say” of this design as John Edwards intended.
The Deluxe 5th Edition of The Russian Campaign includes numerous rules changes by leveraging the expertise and experience of today’s leading experts and world renown players who have organized numerous TRC tournament events and online support sites. These changes reflect more than thirty years of player experience as well as outcomes from recent research. Examples of the former include additional balancing rules and providing more examples of play while examples of the latter include modifications to Archangel-based replacements and German Minor Ally restrictions. Players of earlier versions of TRC will be able to immediately play the 5th edition but the designer, publisher, and developers are steadfast in their belief that the current rules make it even easier for new players to quickly get into the game.
The end result is a perfect blend of the game’s classical, core system with key enhancements and clarifications driven by the best gaming minds in the world associated with this game who have invested literally thousands of hours over the years – in both playing and supporting the game.
And as expected from Consim Press, to properly honor both designer and key contributors, we have spared no expense in terms of production quality. This designer signature edition release features large 5/8” playing pieces and two full size game maps to capture the grand splendor of this classic design. All components have been beautifully rendered and painstakingly proofed to ensure top quality for both presentation value and usability to enhance play experience. We are also providing different treatment for all AFV units in the game – so you can pick from NATO symbol counters (for a classic look) or counters featuring AFV icons.
For your added gaming comfort, in addition to the smaller sized, half-sheet Player Aid Cards provided, we also give you the option to use our full-size, Player Aid Cards if you prefer not having to reference the game map to reference certain game charts and tables during play. Those who are eye sight challenged will appreciate this added convenience in not having to squint over to reference certain charts and tables on the game map itself during game play.
While the standard game represents the “purest form” of this classic design and final say as John Edwards intended, the game is replete with optional rules to increase historicity.
Bonus Materials Galore
While our primary focus is capturing the purest form of The Russian Campaign (per the Standard Game Rules), variant rules and game counters sourced from the finest published supplements spanning many years are included as well – featuring material from Moves #79, BattlePlan #1, TAHGC/General Richard Hamblem “What-if” material, Jedko II game edition, and The Polish Uprising variant by Kim Meints, just to name a few. Expert commentary for all optional and variant rules are provided to assist gamers in understanding the underlying motive for each of these rules and their impact on play balance. And the best news of all, we’ve provided all the necessary counters to accompany these game variants. Also provided is a special map overlay that removes the three mountain hex range southeast of Lwow so they can be treated as clear terrain per one of the optional rules.
Game System Highlights
Multiple Impulse Movement and Combat
Rail Movement and Rail Conversion
Sea Movement (transfers, invasions, and evacuations)
Off-board movement and encirclements
HQs and Leaders
Russian Paratroops, Partisans, Warsaw Garrison
Air Power – Stukas and Sturmoviks
Reinforcement and Replacements
Sudden Death Victory Conditions
Numerous Optional rules featuring: Strategic Movement, SS Replenishment, Russian Recovery, Industrial Evacuation, Fortress Cities, Historical Weather, Battlegroups, Artillery, Russian Artillery Barrage, Optional Worker Units, National Restrictions, Historical Naval Restrictions, Hungarian Neutrality, Competitive Bidding for Sides
Replete with Variant/Experimental Rules as published over the past 30 years, including counters
Five Game Scenarios and Full Campaign Game
THE BREAKING STORM Scenario, 5 Turns (May/June ’41 – Jan/Feb ’42)
BARBAROSSA Scenario, 10 Turns (May/June 1941 – Nov/Dec 1942)
FALL BLAU Scenario, 8 Turns (May/June 1942 – July/Aug 1943)
ZITADELLE Scenario, 6 Turns (May/June 1943 – Mar/April 1944)
BAGRATION Scenario, 7 Turns (May/June 1944 – May/June 1945)
FULL CAMPAIGN GAME, 25 Turns (May/June 1941 – May/June 1945)
Complexity: Low to Moderate
Average Playing Time: Two-Three Hours (smaller scenarios) to Six or more Hours (Full Campaign)
Players: Two
Solitaire Suitability: High
Replay Value: High