Beschrijving
Min leeftijd: +14
Aantal spelers 1 a 4
Gem speelduur 60 a 120 min
In Sabika speel je de rol van een van de Nasrid-edelen die hebben bijgedragen aan de bouw van de torens, tuinen en paleizen van het Alhambra.
Op de heuvel van Al-Sabika in Granada creëerde de Nasrid-dynastie een van de meest indrukwekkende bouwwerken uit de geschiedenis: het Alhambra.
In Sabika speel je de rol van een van de Nasrid-edelen die hebben bijgedragen aan de bouw van de torens, tuinen en paleizen van dit oude monument. Naast deze eervolle taak moet u handelsroutes door Europa en de Maghreb tot stand brengen. Deze routes zullen u voldoende inkomen opleveren om het veeleisende eerbetoon dat door de katholieke vorsten is opgedragen, te kunnen dragen. In ruil voor je werk ontvang je militaire bescherming tegen de verschillende conflicten van het Taifas-koninkrijk.
Sabika implementeert een nieuw mechanisme dat drie onderling verbonden rondels integreert. Elke rondel richt zich op een ander scenario: de bouw van het Alhambra, het snijden van gedichten in de zalen en de export van goederen langs de handelsroutes.
Dit alles vindt plaats over vijf tijdperken (rondes), en aan het einde van de vijfde ronde wint de speler die de meeste prestigepunten heeft verzameld.
In Sabika, you play the role of one of the Nasrid nobles who contributed to the construction of the towers, gardens, and palaces of the Alhambra.
On the hill of Al-Sabika in Granada, the Nasrid dynasty created one of the most impressive constructions in history, the Alhambra.
In Sabika, you play the role of one of the Nasrid nobles who contributed to the construction of the towers, gardens, and palaces of this ancient monument. In addition to this honorable task, you have to establish trade routes through Europe and the Maghreb. These routes will provide you with sufficient income to be able to take on the demanding tribute that has been commanded by the Catholic Monarchs. In exchange for your work, you will receive military protection against the various conflicts of the Taifas Kingdom.
Sabika implements a novel mechanism that integrates three interrelated rondels. Each rondel focuses on a different scenario: the construction of the Alhambra, the carving of poems in its halls, and the export of goods along the trade routes.
All of this takes place over five eras (rounds), and at the end of the fifth round, the player who has accumulated the most prestige points takes the victory.