Aanbieding!

Anachrony Fractures of Time (licht beschadigd)

 45,50

Uitverkocht

Artikelnummer: 644216651191 Categorieën: , , , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +15
Aantal spelers 1 a 4
Gem speelduur 90 a 150 min

Sinds de Time Rifts van de Paths op de Dag der Herinnering voor het eerst van stroom werden voorzien, hebben massa’s mensen op de Nieuwe Aarde visioenen gezien van een vijfde Time Rift die boven de griezelige Ground Zero van de inslag zweefde, wachtend om ontdekt te worden. Deze visioenen riepen ook een toenemend gevoel van empathie en kameraadschap op tussen deze mensen – een band die veel sterker was dan hun Path-affiliatie. In de loop van het eerste tijdperk vond een massale uittocht uit de hoofdsteden van het Pad plaats, en de eerste pioniers ontdekten dat de Tijdkloof in hun visioenen niet alleen bestaat, maar ook de fundamenten legt van een nieuwe beschaving, een die uiteindelijk alle mensen van de Nieuwe Aarde een nieuw pad inslaan – het Pad van Eenheid.

Ontdekkingsreizigers van het Pad van Eenheid ontdekten al snel een afgelegen bergdal waar de raadselachtige flora niet alleen de inslag overleefde, maar ook muteerde en evolueerde door het giftige neutroniumstof van de asteroïde. De resulterende bloemachtige kristalformaties synthetiseren een stof genaamd Flux, die wordt verzameld en bestudeerd door de Harvesters, de mysterieuze bewoners van de vallei. De Harvesters zijn bereid de geheimen van de Flux-technologie met de Paths te delen, maar zwijgen over de bijwerkingen, waar alleen zij immuun voor zijn…

In de alternatieve verhaallijn van Fractures of Time, de eerste grote uitbreiding van Anachrony, hebben de vier originele Paths en het nieuw gevormde, optimistische Path of Unity toegang gekregen tot een krachtige nieuwe technologie genaamd Flux. Flux Cores kunnen worden aangeschaft in de Amethynia Valley, de nieuwe hoofdzone van de uitbreiding. Door de Flux Cores te gebruiken om hun Fracture-apparaat van stroom te voorzien, kunnen spelers een van hun reeds geplaatste Exosuits naar een nieuw actieveld verplaatsen (‘knipperen’) in plaats van een nieuw exemplaar te plaatsen, of onmiddellijk een aantal van hun Arbeiders of Vrije Actie-fiches terughalen. Dit kan resulteren in een nooit eerder geziene actie-efficiëntie, maar net als de Time Rifts is de Flux-technologie een tweesnijdend zwaard. Zonder een voldoende geavanceerd Fracture-apparaat kan overmatig gebruik ervan tijdelijke storingen veroorzaken; hectische negatieve effecten zoals het afsluiten van de Exosuit-baaislots, het tijdelijk uitschakelen van gebouwen of het gevoeliger maken van spelers voor afwijkingen.

De Vallei herbergt nog meer geheimen. Met de geavanceerde technologie van de Operators kunnen spelers de Temporal Glitches verwijderen, hun klassieke Path-technologie upgraden met nieuwe eigenaardigheden en zelfs de Harvesters zelf inzetten als een krachtige nieuwe klasse Workers, die immuun zijn voor de bijwerkingen van de Flux.

Since the Paths’ Time Rifts powered up for the first time on the Day of Reminiscence, masses of people across New Earth have been seeing visions of a fifth Time Rift hovering over the eerie Ground Zero of the impact, waiting to be discovered. These visions also invoked an increasing sense of empathy and fellowship between these people — a bond much stronger than their Path affiliation. A mass exodus from the Path capitals took place over the course of the first Era, and the first pioneers discovered that the Time Rift in their visions not only exists, but it holds the foundations of a new civilization, one that may eventually set all people of New Earth down a new path – the Path of Unity.

Explorers from the Path of Unity soon discovered a secluded mountain valley where the enigmatic flora not only survived the impact, but it mutated and evolved by the asteroid’s toxic Neutronium dust. The resulting flower-like crystal formations synthesize a substance called Flux, which is collected and studied by the Harvesters, the valley’s mysterious inhabitants. The Harvesters are willing to share the secrets of the Flux technology with the Paths, but remain silent about its side effects, which only they are immune to…

In the alternate storyline of Fractures of Time, Anachrony’s first major expansion, the four original Paths and the newly formed, sanguine Path of Unity have gained access to a powerful new technology called Flux. Flux Cores can be acquired in the Amethynia Valley, the expansion’s new main zone. By using the Flux Cores to power up their Fracture device, players may move (“Blink”) one of their already placed Exosuits to a new action space instead of placing a new one, or immediately retrieve some of their Workers or Free Action markers. This can result in never-before-seen action efficiency, but just like the Time Rifts, the Flux technology is a double-edged sword. Without a sufficiently advanced Fracture device, overusing it can cause Temporal Glitches; hectic negative effects such as shutting down the Exosuit bay slots, temporarily disabling buildings, or making players more prone to Anomalies.

The Valley holds other secrets as well. The Operators’ advanced technology allows players to remove the Temporal Glitches, upgrade their classic Path tech with new quirks, and even enlist the Harvesters themselves as a powerful new class of Workers, who are immune to the Flux’s side effects.