Beschrijving
Min leeftijd: +13
Aantal spelers 2 a 5
Gem speelduur 90 a 180 min
Het spel begint wanneer je enorme wereldschepen de rand bereiken, waar je moet verkennen, oorlog moet voeren, diplomatie moet gebruiken en gebouwen moet bouwen om de overwinning te behalen. De rand is dunbevolkt en de weinige lokale soorten met gevoel hebben moeite om te overleven, waardoor enorme gebieden met planeten openstaan voor verkenning en kolonisatie. Veel soorten willen graag een bondgenootschap sluiten met een machtig imperium om veiligheid en stabiliteit te verwerven in een chaotische en moeilijke tijd. Terwijl je planeten verkent en ermee communiceert, ontdek je verhalen over de rand. Elke bewoonde planeet is de thuisbasis van een unieke buitenaardse soort, met hun eigen doelen, waarden en problemen. Help jij mee door piraten te bestrijden, goederen te vervoeren en vreemde ziekten te genezen? Of zul je binnenvallen en met wrede hand regeren? Dit kan je laatste kans zijn om je voor te bereiden voordat de Kurross je weer ontmoeten.
The game begins when your massive Worldships reach the fringe, where you must explore, wage war, use diplomacy, and construct buildings to gain victory. The fringe is sparsely populated and the few local sentient species are struggling to survive, leaving huge regions of planets open for exploration and colonization. Many species are eager to ally themselves with a powerful empire to gain security and stability in a chaotic and difficult time. As you explore and interact with planets, you will discover unfolding stories of the fringe. Each inhabited planet is home to a unique alien species, with their own goals, values, and problems. Will you give aid by fighting off pirates, transporting goods, and curing strange diseases? Or will you invade and rule with a cruel hand? This may be your last chance to prepare before the Kurross meet you again.