Aanbieding!

Bonfire ENG

 50,50

Uitverkocht

Artikelnummer: 4250231727917 Categorieën: , , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +12
Aantal spelers 1 a 4
Gem speelduur 70 a 100 min

De vreugdevuren zijn bronnen van licht, energie en warmte, gecreëerd door de bewakers van het licht om de steden op de verder donkere planeet op te fleuren. De inwoners van de steden beschouwden de vreugdevuren echter als vanzelfsprekend en exploiteerden ze voor hun persoonlijk gewin. Teleurgesteld trokken de bewakers van het licht zich terug en lieten de vreugdevuren doven. De burgers konden niet langer in de inmiddels donkere steden wonen en werden gedwongen te vertrekken.

Jullie zijn een groep kabouters die dicht bij de steden wonen en jullie hebben ook het licht van de vreugdevuren nodig. Als je het nu mist, probeer je zelf de steden te bezoeken en opnieuw te leren hoe je de vreugdevuren kunt ontsteken: je moet de bewakers van het licht op hun heilige eilanden bezoeken en om taken vragen om je goede wil te bewijzen. Voor elke voltooide taak zullen ze één gedoofd vreugdevuur opnieuw aansteken. Degene die het grootste vertrouwen van de bewakers weet te winnen en zijn stad het meeste kan opfleuren, wint het spel.

De motor voor Bonfire zijn de driekleurige tegels die je op je spelersbord gaat puzzelen. Als het je lukt om dezelfde kleuren naast elkaar te plaatsen, ontvang je meer actietegels van die specifieke soort. Hierdoor kunt u zich specialiseren in bepaalde soorten acties en verschillende strategieën volgen.
Je kunt de tegels gebruiken om de volgende acties uit te voeren:
– Verplaats je schip naar een eiland
– Ontvang een taak van een eiland door twee grondstoffen uit te geven
– Nodig een bewaker van het licht uit in je stad
– Start een processie van bewakers door je stad en verkrijg grondstoffen.
– Voeg een landschapstegel toe aan je stad (hier vinden de processies plaats)
– Rekruteer een kabouter en behaal een speciale vaardigheid of overwinningspunten
– Zoek steun bij het laatste vreugdevuur en verkrijg portalen, grondstoffen of actietegels

Je speelt in beurtvolgorde totdat een vast aantal taken is opgelost, waarna elke speler nog 5 beurten heeft. Tijdens de eindtelling ontvang je punten voor je voltooide taken (de vreugdevuren) en eventuele verbeteringen die daar zijn aangebracht (portals, landschappen of bewakers).

The bonfires are sources of light, energy and warmth created by the guardians of light in order to brighten the cities on the otherwise dark planet. The residents of the cities however, took the bonfires for granted and exploited them for their personal gain. Disappointed the guardians of light retreated and let the bonfires extinguish. The citizens could no longer live in the now dark cities and were forced to leave.

You are a group of gnomes living close to the cities and you also need and the light of the bonfires. Missing it now, you try yourself to visit the cities and learn how to ignite the bonfires once again: You must visit the guardians of light on their holy islands and ask for tasks to prove your good will. For each completed task, they will re-ignite one extinguished bonfire. Whoever manages to earn the greatest trust from the guardians and manages to brighten their city the most will win the game.

The engine for Bonfire are the three-coloured tiles you will be puzzling onto your player board. When you manage to place the same colours adjacent to one another, you will receive more action tiles of that specific kind. This will allow you to specialize in certain types of actions and pursue different strategies.
You can use the tiles to perform the following actions:
– Move your ship to an island
– Receive a task from an island by spending two resources
– Invite a guardian of light into your city
– Trigger a procession of guardians through your city and gain resources.
– Add a landscape tile to your city (this is where the processions take place)
– Recruit a gnome gaining a special ability or victory points
– Find support by the last bonfire, gaining portals, resources or action tiles

You will play in turn order until a fixed number of tasks has been solved, after which each player has 5 more turns. During final scoring, you will receive points for your completed tasks (the bonfires) and any improvements made there (portals, landscapes or guardians).