Beschrijving
Min leeftijd: +14
Aantal spelers 2 a 4
Gem speelduur 30 a 120 min
Gloomhaven: Jaws of the Lion is een op zichzelf staande game die zich afspeelt vóór de gebeurtenissen in Gloomhaven. De game bevat vier nieuwe personages – Valrath Red Guard (tank, crowd control), Inox Hatchet (afstandsschade), Human Voidwarden (ondersteuning, mind-control) en Quatryl Demolitionist (melee damage, obstakelmanipulatie) – die ook kunnen worden gebruikt in het originele Gloomhaven-spel.
De game bevat ook 16 monstertypes (waaronder zeven nieuwe standaardmonsters en drie nieuwe bazen) en een nieuwe campagne met 25 scenario’s die de helden uitnodigt om een geval van mysterieuze verdwijningen in de stad te onderzoeken. Is dit het werk van Vermlings, of is er iets veel sinisters aan de hand?
Gloomhaven: Jaws of the Lion is gericht op een meer casual publiek om mensen sneller in de gameplay te krijgen. Alle moeilijk te organiseren kartonnen kaarttegels zijn verwijderd en in plaats daarvan kunnen spelers in het scenarioboek zelf spelen, dat nieuwe illustraties bevat die uniek zijn voor elk scenario. De laatste toegangsdrempel – dat wil zeggen het leren van het spel – is ook verlaagd door een vereenvoudigde regelset en een tutorial met vijf scenario’s die nieuwe spelers gemakkelijk in de ervaring zal brengen.
Gloomhaven: Jaws of the Lion is a standalone game that takes place before the events of Gloomhaven. The game includes four new characters — Valrath Red Guard (tank, crowd control), Inox Hatchet (ranged damage), Human Voidwarden (support, mind-control), and Quatryl Demolitionist (melee damage, obstacle manipulation) — that can also be used in the original Gloomhaven game.
The game also includes 16 monster types (including seven new standard monsters and three new bosses) and a new campaign with 25 scenarios that invites the heroes to investigate a case of mysterious disappearances within the city. Is it the work of Vermlings, or is something far more sinister going on?
Gloomhaven: Jaws of the Lion is aimed at a more casual audience to get people into the gameplay more quickly. All of the hard-to-organize cardboard map tiles have been removed, and instead players will play on the scenario book itself, which features new artwork unique to each scenario. The last barrier to entry — i.e., learning the game — has also been lowered through a simplified rule set and a five-scenario tutorial that will ease new players into the experience.