Aanbieding!

Nemeton

 41,00

Uitverkocht

Artikelnummer: 3770005767112 Categorieën: , , , Tags: , ,

Beschrijving

Min leeftijd: +12
Aantal spelers 2 a 4
Gem speelduur 75 min

Onder een gemene vloek sterft het bos langzaam uit. Een paar druïden, de laatste bewakers van dit groene en bedreigde koninkrijk, beantwoorden de roep van de hulpeloze dieren. Red het bos en word zijn beschermer!

In Nemeton heb je tien manen (tien beurten) om het bos te verkennen, nieuwe drankjes te maken en de geest van dieren op te roepen om zoveel mogelijk reputatiepunten te verdienen.

De beurt van een speler bestaat uit vier fasen: nacht, zonsopgang, dag en zonsondergang. Daarna is de volgende speler aan de beurt.

‘S Nachts roept de druïde de kracht van de maan op om heilige plantenextracten in het bos te laten groeien. De speler voegt een “Bos”-tegel toe aan het bestaande bos aan de “Maan”-zijde. Zodra de tegel is geplaatst, controleert de speler of hij deze in een rechte lijn kan verbinden met een andere “Bos”-tegel van hetzelfde type (rivier, open plek, rots of aarde), in welke richting dan ook. De speler plaatst vervolgens de grondstoffen van een bepaald type op de geactiveerde tegels.

Bij zonsopgang draait de speler de tegel “Bos” om die hij zojuist op de kant “Dag” heeft geplaatst. Hij kan nu een pad ontdekken dat naar een heilige plaats leidt: een eik, een bron of een Nemeton. Als dit het geval is, kiest de speler de overeenkomstige tegel “Heilige plaats” in het reservaat en voegt deze toe aan het bos door deze te verbinden met de tegel die hij zojuist heeft toegevoegd.

Overdag verplaatst de speler de druïde om de juiste handelwijze te volgen, afhankelijk van de “Bos”-tegels waarop hij loopt: alle grondstoffen verzamelen op een eenvoudige tegel, drankjes maken met die grondstoffen in de buurt van een Nemeton, of de vertrouwen van dieren.

Het verkennen van het bos is niet eenvoudig. Bij het vooruitgaan kan een druïde een kracht gebruiken om kronkelige paden te nemen en van richting te veranderen, of een boost te krijgen in bewegingen die in een rechte lijn verlopen. De speler zal echter moeten kiezen tussen rusten en de kracht terugkrijgen om vooruit te komen, of een triskel krijgen om meer punten te verdienen.

Als hij wil, kan de druïde een heilige plant, de aartsengelplant, gebruiken om in een kraai te veranderen en naar een willekeurige “Eik”-tegel op het bord te vliegen. Hij kan de geest van een dier oproepen om zijn speciale krachten te verkrijgen en deze vervolgens gebruiken tijdens een speciale beweging (een hulpbron ruilen, een kortere weg vinden, enz.)

Als de druïde in de schemering heeft geholpen het bos te genezen door met succes deugdzame daden te verrichten, plaatst hij zijn fiche op het bereikte doel, wat hem nog een hulpbron oplevert, evenals bonuspunten aan het einde van het spel als hij de eerste van de spelers is. om dat te doen.

Zodra zijn beurt voorbij is, is de volgende speler aan de beurt totdat alle spelers hun 10 bostegels hebben neergelegd.

Vervolgens moeten de spelers hun reputatiepunten tellen:
Elk drankje levert de punten op die op de kaart staan ​​aangegeven.
De doelpunten tonen het aantal toegekende punten.
De dieren geven punten afhankelijk van de verschillende strepen.
Elke triskel levert twee punten op.

De speler met de meeste reputatiepunten wint het spel.

Under a vile curse, the forest is slowly dying. A few druids, last guardians of this green and endangered kingdom, answer the call of the helpless animals. Save the forest and become its protector!

In Nemeton, you have ten moons (ten turns) to explore the forest, create new potions, and summon the spirit of animals to earn as many reputation points as possible.

A player’s turn has four phases — night, dawn, day, and dusk — then the next player takes their turn.

At night, the druid summons the power of the moon to grow sacred plant essences in the forest. The player adds a “Forest” tile to the existing forest on the “Moon” side. Once the tile is placed, the player checks if he can link it in a straight line with another “Forest” tile of the same type (river, clearing, rock or earth), in any direction. The player then places the resources of a certain type on the activated tiles.

At dawn, the player turns over the “Forest” tile he just placed on the “Day” side. He can now discover a path leading to a sacred place: an Oak, a spring, or a Nemeton. If it’s the case, the player picks the corresponding “Sacred place” tile in the reserve and adds it to the forest by connecting it to the tile he just added.

By day, the player will move the druid to take the proper course of action depending on the “Forest” tiles on which he is walking: gathering all the resources on a simple tile, creating potions with those resources near a Nemeton, or earning the trust of animals.

Exploring the forest isn’t easy. When moving forward, a druid can use a power to take winding paths and change directions or enjoy a boost in movements that go in a straight line. However, the player will have to choose between resting and getting back the power to move forward or getting a triskel to earn more points.

If he wishes, the druid can use a sacred plant, the archangel plant, to turn into a crow and to fly to any “Oak” tile on the board. He can summon the spirit of an animal to obtain its special powers and then use them during a special move (swap a resource, find a shortcut, etc.)

At dusk, if the druid helped to heal the forest by successfully doing virtuous deeds, he puts his token on the accomplished goal, giving him one more resource as well as bonus points at the end of the game if he is the first of the players to do so.

Once his turn is over, it‘s the turn of the next player until all players have laid down their 10 “Forest” tiles.

Then the players must count their reputation points:
Each potion gives the points indicated on the card.
The goals show the number of points given.
The animals give points depending on the different streaks.
Each triskel gives two points.

The player with the most reputation points wins the game.