Beschrijving
Min leeftijd: +10
Aantal spelers 2 a 7
Gem speelduur 45 a 60 min
De koning eist een kasteel! Jij bent een wereldberoemde bouwmeester die door de gekke koning Ludwig is gevraagd om te helpen bij het ontwerpen van zijn kastelen. Projecten van een dergelijke omvang vereisen de expertise van meer dan één persoon, dus voor elke opdracht wordt u gekoppeld aan een andere bouwmeester om uw grootse plannen uit te voeren. Zullen jouw plannings- en partnerschapsvaardigheden voldoende zijn om de meest indrukwekkende kastelen ter wereld te ontwerpen?
Between Two Castles of Mad King Ludwig is een competitief tegeltekenspel waarin elke tegel een kamer in een kasteel is. Je werkt samen met de speler links van je om één kasteel te ontwerpen, en met de speler rechts van je aan een ander kasteel. Bij elke beurt selecteer je twee tegels uit je hand, onthul ze en werk vervolgens samen met je partners om ze te plaatsen.
Aan het einde van het spel wordt voor elk kasteel een score toegekend. Je persoonlijke eindscore is de laagste van de scores van de twee kastelen die je hebt helpen ontwerpen, en de speler met de hoogste eindscore wint het spel. Om te winnen moet je je aandacht en toewijding verdelen tussen twee kastelen.
The king demands a castle! You are a world-renowned master builder who has been asked by the Mad King Ludwig to help design his castles. Projects of such significance require the expertise of more than one person, so for each assignment you are paired with another master builder to execute your grandiose plans. Will your planning and partnership skills be enough to design the most impressive castles in the world?
Between Two Castles of Mad King Ludwig is a competitive tile-drafting game in which each tile is a room in a castle. You work together with the player on your left to design one castle, and with the player on your right on another castle. On each turn you select two tiles from your hand, reveal them, then work with your partners to place them.
At the end of the game, each castle is scored. Your personal final score is the lower of the scores of the two castles you helped design, and the player with the highest final score wins the game. To win, you have to share your attention and your devotion between two castles.