Beschrijving
Min leeftijd: +12
Aantal spelers 2 a 5
Gem speelduur 60 a 90 min
Dit spel is geïnspireerd op het Portugese tijdperk van ontdekkingen in de 15e-16e eeuw. Spelers ondernemen acties zoals het contracteren van mannen, het verwerven van schepen en gebouwen, het bevaren van de zeeën, het stichten van koloniën in ontdekte landen, het verhandelen van goederen op de markt en het verkrijgen van privileges.
Elke speler begint met slechts twee schepen en drie arbeiders en probeert zijn rijkdom uit te breiden.
Er zijn verschillende onontdekte landen waar spelers, eenmaal ontdekt, daar kolonies kunnen stichten. Op verschillende plaatsen bestaan kolonies waar suiker, goud en specerijen verkrijgbaar zijn en die op de markt kunnen worden verkocht om wat geld te verdienen. Geld wordt gebruikt om schepen te bouwen, gebouwen zoals fabrieken, scheepswerven en kerken op te richten en om arbeiders te werven. Werknemers zijn nodig om koloniën te stichten of gebouwen en privileges te verwerven, die in vijf categorieën bestaan en spelers daarom aanmoedigen om verschillende strategieën te volgen die met elkaar concurreren.
Aan het einde van het spel is de speler die het meest succesvol is in het combineren van zijn privileges met zijn prestaties (kolonies, fabrieken, ontdekkingen, scheepswerven en kerken) de winnaar.
This game is inspired by the Portuguese Age of Discoveries in the 15th-16th century. Players take actions such as contracting men, acquiring ships and buildings, sailing the seas, establishing colonies in discovered lands, trading goods on the market, and getting privileges.
Each player starts with only two ships and three workers and tries to expand his wealth.
There are several undiscovered lands that allow players, once discovered, to found some colonies there. Colonies exist in different places where sugar, gold and spices are available and can be sold to the market to make some money. Money is used to build ships, erect buildings such as factories, shipyards and churches, and to get workers. Workers are necessary to found colonies or to acquire buildings and privileges, which exist in five categories and therefore encourage players to follow different strategies competing with each other.
At the end of the game the player who is most successful in combining his privileges with his achievements (colonies, factories, discoveries, shipyards, and churches) is the winner.