Aanbieding!

Democracy under Siege

 51,00

Uitverkocht

Artikelnummer: 8425402182406 Categorieën: , , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +12
Aantal spelers 2 a 3
Gem speelduur 150 a 240 min

Elke spelbeurt vertegenwoordigt een jaar en is verdeeld in drie of vier ronden. Spelers kiezen één politieke actie en één gebeurtenis per ronde en proberen de politieke actie uit te voeren door een dobbelsteen te gooien en enkele modificaties toe te passen. Ze kunnen de uitkomsten van hun pogingen beïnvloeden door het politieke prestige van de ideologie uit te breiden. Gebeurtenissen worden geactiveerd onmiddellijk voordat politieke acties worden ondernomen; er is geen dobbelsteenworp vereist. Als de politieke actie slaagt, worden de kaarteffecten dienovereenkomstig toegepast. Hoe dan ook, zelfs als de poging mislukt, leveren de gespeelde politieke actiekaarten een variërend aantal politieke punten (PP) op die later door de spelers kunnen worden besteed om activiteiten uit te voeren.

Na politieke acties voeren de spelers hun actieronde uit met de PP die wordt verstrekt door politieke actiekaarten. Spelers kunnen de politieke loyaliteit van kleine landen beïnvloeden, de economische hulpbronnen exploiteren die toebehoren aan kleine naties of aan hun gecontroleerde machten, staatsgreepcellen rekruteren en activeren om staatsgrepen te plegen om het regime van een klein land omver te werpen, strijdkrachten naar lokale conflicten sturen of ingrijpen in een burgeroorlog in een klein land. Al deze activiteiten, evenals de effecten van succesvolle politieke acties, kunnen overwinningspunten (VP) opleveren wanneer de politieke loyaliteiten van kleine landen onder de invloed of controle van ideologieën komen, of wanneer gebieden of naties worden veroverd.

Aan het einde van elke ronde controleren spelers de uitkomsten van couppogingen en gaan vervolgens door naar een nieuwe ronde. Tijdens de opruimfase aan het einde van elke beurt voeren spelers controles aan het einde van hun beurt uit en berekenen ze de productie van militaire hulpbronnen (MR) op basis van de exploitatie van de economische hulpbronnen die op de kaart worden geclaimd. MR wordt in de krachtenbundel van de ideologieën geplaatst en gebruikt om de loyaliteit van de kleinere naties in stand te houden. De overige MR leveren extra OP en kunnen tijdens de daaropvolgende beurten worden ingezet om in te grijpen in lokale conflicten en burgeroorlogen.

Democratie onder beleg biedt een nauwkeurige en gedetailleerde historische context, ondersteund door 108 strategiekaarten. Spelers exploiteren historische gebeurtenissen en politieke acties om politieke suprematie te bereiken. Oorlogen worden gesimuleerd door een abstract gevechtssysteem waarmee spelers kunnen ingrijpen en hun uitkomsten kunnen beïnvloeden. De belangrijkste concepten die in het spel worden weergegeven zijn de ideologische strijd tussen de grootmachten, de strijd om bewapening in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog en de opbouw van een netwerk van diplomatieke banden met kleinere naties. Al deze elementen worden gecombineerd om de overwinning te bepalen.

Dateline: Germany, 1933
Jan. 30: Hindenburg names Hitler Chancellor.
Feb. 27: The burning of the Reichstag. Hitler blames his political opponents and enacts repressive laws.
Mar. 5: The Nazi Party wins the Federal elections amid a climate of fear and intimidation. From this point on, with a precise and constant rhythm, Hitler dismantles all of the democratic institutions of the fragile Weimar Republic and inaugurates a reign of terror, gradually establishing a ruthless and violent dictatorial regime.

The above is history, but what would have happened if instead of bringing Europe into a maelstrom of war, the infamous Austrian corporal had abandoned his plan of global domination and taken the path of peace? Would World War II still have broken out? Or would the Nazi hierarchy and German industry still have pushed the Führer to war with Poland? What would the dream of a Greater Germany have been without Austria, Czechoslovakia, and the other German territorial claims? Would the Western plutocrats or the Soviet colossus have fought the fascist dictatorship anyway and nevertheless inexorably triggered global conflict?

Democracy under Siege is an interactive simulation enabling you to explore all such questions. A card-driven strategy game, it reproduces the geopolitical conflicts and political struggles that led to the Second World War. The game covers the period 1933-1940 and is designed for two or three players. Each takes the role of one of the three ideologies — Democracy, Nazism and Communism — that struggled for power during the timeline of the game. (When played by two players, the two Ideologies exclusively under player control are Democracy and Nazism, while control of Communism alternates between the two players from turn to turn according to specific rules.)

Each game turn represents one year and is divided into three or four rounds. Players choose one political action and one event per round and attempt to perform the political action by rolling a die and applying some modifiers. They can affect the outcomes of their attempts by expending the ideology’s political prestige. Events are activated immediately before the political actions are attempted; no die roll is required. If the political action succeeds, the card effects are applied accordingly. In any case, even when the attempt is unsuccessful, the political action cards played provide a varying number of political points (PP) that can later be expended by the players to perform activities.

After political actions, players perform their action round with the PP provided by political action cards. Players can influence the political allegiance of minor countries, exploit the economic resources belonging either to minor nations or to their controlled powers, recruit and activate coup cells to attempt coups d’etat to overthrow a minor country regime, send military forces to local conflicts or intervene in a civil war in a minor nation. All of these activities, as well as the effects of successful political actions, can bring victory points (VP) when the political allegiances of minor countries come under the influence or the control of Ideologies, or when territories or nations are conquered.

At the end of each round, players check the outcomes of coup attempts, then proceed to a new round. During the clean-up phase at the end of each turn, players perform end-turn checks and calculate the production of military resources (MR) by the exploitation of economic resources claimed on the map. MR are put in the ideologies’ force pool and expended to maintain the minor nations allegiances. The remaining MR provide additional VP and can be employed during the subsequent turns to intervene in local conflicts and civil wars.

Democracy under Siege offers an accurate and detailed historical context, supported by 108 strategy cards. Players exploit historical events and political actions to achieve political supremacy. Wars are simulated by an abstract combat system that allows players to intervene and influence their outcomes. The main concepts reproduced in the game are the ideological struggles among the major powers, the race for armaments ahead of World War II and the buildup of a network of diplomatic links with minor nations. All of these elements combine to determine victory.