Aanbieding!

TransAtlantic

 41,00

Slechts 1 resterend op voorraad

Artikelnummer: 4280000097194 Categorieën: , , Tags: ,

Beschrijving

Min leeftijd: +12
Aantal spelers 2 a 4
Gem speelduur 60 a 120 min

Vanaf de opening van het Suezkanaal in 1869 tot het begin van de Eerste Wereldoorlog in 1914 was er een verbazingwekkende ontwikkeling van grotere, snellere en modernere stoomschepen. Terwijl er in 1870 nog steeds veel klippers rondvaren en de goede oude raderstoomboot “Scotia” de Noord-Atlantische Oceaan bevaart, wordt de zeehandel tegen het einde van dit tijdperk gedomineerd door enorme schepen als “Mauretania” (Cunard), “Olympic” (White Star ), of “Imperator” (Hapag).

In Transatlantic leiden 2 tot 4 spelers hun eigen rederijen, die vracht, post en passagiers over de hele wereld vervoeren. Ze kopen nieuwe stoomschepen op de markt, elk historisch met hun individuele technische gegevens (ton, knopen enz.). De concurrentie is hevig, vooral in de Noord-Atlantische Oceaan, waar het winnen van de “Blauwe Wimpel” niet alleen een kwestie van prestige is, maar ook een winstgevende investering kan zijn. Om een ​​rederij te laten floreren is de aanschaf van de beste stoomschepen niet voldoende, als men er niet in slaagt voldoende kolenbunkers en handelsposten te verwerven.

Het spel wordt bestuurd door kaarten; Speel elke beurt één kaart en voer de bijbehorende actie uit. Als er nieuwe kaarten in het spel komen, bouw dan je eigen kaartspel op met nieuwe of verbeterde mogelijkheden. De taak is om uw koopvaardijvloot zo efficiënt mogelijk te beheren. Het is een maritiem strategiespel met weinig geluk, veel interactieve keuzes en moeilijke beslissingen.

From the opening of the Suez Canal in 1869 to the beginning of WWI in 1914, there was an amazing development of bigger, faster, and more modern steamships. Whereas in 1870 there are still many clippers around and the good old paddle steamer “Scotia” sails the North Atlantic, sea trade is dominated by the end of this era by huge vessels like “Mauretania”(Cunard), “Olympic”(White Star), or “Imperator”(Hapag).

In Transatlantic, 2 to 4 players lead their own shipping companies, which transport freight, mail, and passengers around the globe. They purchase new steamships from the market, each of them historical with their individual technical data (tons, knots etc.). Competition is tough, especially in the North Atlantic where winning the “Blue Riband” is not only a matter of prestige, but may also be a profitable investment. In order to let a shipping company flourish, purchasing the best steamships is not enough, if one fails to acquire enough coal bunkers and trade posts as well.

The game is driven by cards; on each turn, play one card and execute the related action. As new cards enter the game, build your individual deck of cards with new or improved possibilities. The task is to manage your merchant fleet most efficiently. It’s a maritime strategy game with low luck, lots of interactive choices, and tough decisions.